Yozgat ve Aydıncık'a Dair Herşey  / Yozgat Aydıncık
Anasayfa Hakkımızda İletişim Radyo Kümbetova Üye Listesi Arama Yap Aydıncık [CANLI]
→ Kumbetova.Com - Yozgat'ın ve Aydıncık'ın Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz!
→ Yozgat'ın ve Aydıncık'ın Dünyaya Açılan Penceresi: Www.Kumbetova.Com
→ Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmek ve destek için sitemize ÜYE olunuz...


AYDINCIK'TA EN DÜŞÜK VE EN YÜKSEK HAVA SICAKLIKLARI
AYDINCIK-YOZGAT
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 1 Oy - Ortalama: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konuyu Yazan: yusuftkn
Yorum Sayısı: 0
Okunma Sayısı: 1827
İlk Yerli Türk Uçağı
Suskun pRéns
yusuftknv
Forum Yöneticisi



Durum:Çevrimdışı
Üye Bilgileri
Yorum Sayısı:641
Rep Puanı: 71
Şehir: Ankara
Üye Olma Tarihi
22.12.2011
Content  İlk Yerli Türk Uçağı
nud36.jpg


İlk Yerli Türk Uçağı

Türkiye 1936 yılında kendi uçağını üretmişti. Türkiye’nin önemli iş
adamlarından Nuri Demirağ’ın çabalarıyla kurulan uçak fabrikası yaşanan
talihsiz bir olayın ve dönemin yöneticilerinin desteğini çekmesi üzerine
kapanmak zorunda kaldı.

Nuri Demirağ Türkiye’nin ilk uçak mühendislerinden olan Selahattin
Alan ile beraber hareket ediyordu. Çalışmalar kısa sürede netice vermeye
başladı. Beşiktaş’taki fabrikada Selahattin Alan’ın projesini çizdiği
ND-36 adı verilen tek motorlu Türkiye’nin ilk uçağı üretildi. Aynı
günlerde Türk Hava Kurumu da 10 tane eğitim uçağı siparişi vermişti. Bu
siparişler yapılırken aynı zamanda bir de yolcu uçağı yapım çalışması
sürmekteydi. 1938 yılına gelindiğinde NuD38 adında çift motorlu altı
kişilik bir yolcu uçağı yapımı başarıyla tamamlandı. Bu Türkiye’nin
kendi uçağını artık yapabildiği anlamına gelmekteydi.

Üretilen uçaklar İstanbul’daki test uçuşlarından başarı ile geçti. Bu
uçaklarla binlerce saat uçuş gerçekleştirildi ve herhangi bir aksaklık
yaşanmadı. Uluslararası havacılık kuruluşlarından A sınıfı yolcu uçağı
belgesi alınmıştı.Yani her şey yolunda gidiyordu.

Fakat Türk Hava Kurumu İstanbul’daki uçuşları yeterli görmedi, test
uçuşlarının Eskişehir’de tekrar gerçekleştirilmesi gerektiğini belirtti.
Tekrar yapılacak test uçuşunu uçağın planını projesini hazırlayan
Mühendis Selahattin Alan kendisi yapmak istemişti. Ancak bu isteği hem
kendisinin hem de Türk uçağının sonunu getirdi. Test uçuşu başarılı bir
şekilde sona eriyordu ki iniş sırasında bir kaza gerçekleşti. Selahattin
Alan piste inerken geride açılmış olan hendekleri göremeyince hendeğe
çarpmış böylece hem uçak düşmüş hem de kendisi hayatını kaybetmişti.
Uçak pilot hatasından kaynaklanan bir sebeple düşmesine karşın Türk Hava
Kurumu daha önceden verdiği siparişleri iptal etti. Nuri Demirağ Türk
Hava Kurumunu mahkemeye verdi. Ancak oradan çıkan karar da Demirağ’ın
aleyhine oldu.

Nuri Demirağ test uçuşlarının yeniden yapılmasını talep etmesine
birkaç kez Cumhurbaşkanı İnönü’ye mektup yazmasına karşın herhangi
olumlu bir karşılık alamadı. Uluslararası test sonuçları Türk Hava
Kurumunu yeni bir test uçuşu gerçekleştirmek için bile ikna edemedi.
İsmet İnönü ise Nuri Demirağ’ı zenginlikten başı dönmekle itham etmeye
başlamıştı.İşte tüm bu yaşananların ardından Türkiye’nin ilk uçak üretim
serüveni sona erdi.Nuri Demirağ’ın ürettiği uçaklar sattırılmadı bu
durum fabrikanın kapanmasına sebep oldu.Ayrıca Yeşilköy’de satın aldığı
Elmas Çiftliği arazisi yani oluşturmaya başladığı havaalanının arazileri
devlet tarafından metrekaresi bir buçuk kuruştan istimlak edildi.Onun
da yarım kuruşu vergi olarak alındı.


_____________________________________


15.04.2012, Saat:22:36
Website Alıntı Yap


Tarih: 24.06.2018, 08:23
www.kumbetova.com/net/org
23 Kasım 2011'den Beri Yayındayız / Powered by MyBB® / Yasal Uyarı / Copyright © 2011 - 2017
Yozgat Aydıncık Tanıtım ve Paylaşım Sitesi Olan Kümbetova Forum Bir Kümbetova Bilişim Projesi ve Tasarımıdır.